شتاب‌دهی

این دوره با هدف ایجاد استارتاپ‌ها در راستای حل نوآورانه مسائل حوزه آموزش طراحی شده است. به صورت معمول در طول یکسال، دوبار این نوع شتابدهی در شتابدهنده سرآمد انجام می‌پذیرد و در موارد خاص با سفارش سازمان‌های مرتبط، امکان برگزاری اختصاصی این دوره برای مسائل و یا افراد خاص پیشنهادی قابل انجام است.

ورودی دوره شتاب‌دهی

ورودی‌های این دوره یا از خروجی‌های موفق مرحله پیش‌شتاب‌دهی شتابدهنده سرآمد می‌باشند و یا تیم‌هایی هستند که در فراخوان‌های اعلام شده جذب دوره شتاب‌دهی گردیدند.

 توانمندسازی تیم‌ها

دوره شتابدهی در حدود 4 ماه به طول می انجامد. تیم ها می‌بایست در این دوره بتوانند طرح خود را با استفاده از تحقیق و توسعه به یک طرح عملیاتی تبدیل نموده و با حضور در بازار و کسب اطلاع از مسائل تولید و یا ایجاد خدمات، بهترین راهکار ارائه ارزش خود را بیابند و یک طرح عملیاتی برای ارائه به بازار ایجاد نمایند.

انتظار این است که در طی این دوره تیم‌های ورودی با دریافت خدمات نه‌گانه به سطح توانمندی استاندارد برای ایجاد محصول و یا ارائه خدمتی نوآورانه بر اساس طرح کسب و کاری پایدار برسند. خدماتی که تیم‌ها در این دوره دریافت خواهند کرد به شرح زیر خواهد بود:

آموزش: شتابدهنده سرآمد به عنوان سازمانی که هویت خود را از حوزه آموزش گرفته است، سعی دارد سازمانی یادگیرنده بوده و همچنین این ویژگی را در استارتاپ‌های خود تکثیر نماید. از طریق رویدادهای عمومی و یا آموزش‌های اختصاصی و کمک از بزرگان هر حوزه، آموزش‌های لازم را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد.

مکان استقرار: شتابدهنده سرآمد در راستای کمک به کاهش هزینه‌های استارتاپ‌ها، امکان استقرار آن‌ها را در فضای متمرکز شتابدهنده و یا مجموعه‌های ارائه‌دهنده فضای اشتراکی به محموعه‌های نوآور، ایجاد نموده که علاوه بر هم‌افزایی بین استارتاپ‌ها، خدمت‌رسانی به آنها را نیز تسهیل می‌کند.

منتورینگ: بیش از هر چیز دیگر، دسترسی به شبکه‌ای از مربیان که در حوزه مورد نظر دارای تخصص بوده و تجربه لازم را در عملیاتی کردن ایده‌های و یا بخشی از فرایند دارا می‌باشند می‌تواند در موفقیت استارتاپ‌ها تاثیرگذار باشد. «شتابدهنده نوآوری‌های آموزشی سرآمد» با ایجاد این شبکه و در اختیار قرار دادن با تیم‌های مستقر این خدمت را تامین می‌کند.

تبلیغات و برندسازی: ایجاد هویت بصری، آگاهی از برند و مدیریت تبلیغات از دیگر خدماتی است که شتابدهنده سرآمد به رایگان برای استارتاپ‌ها انجام می‌دهد. برگزاری رونمایی، روابط عمومی مجازی و تبلیغات کمک شایانی برای استارتاپ‌ها در زمان شناخته شدن و ورود به بازار است.

مدیریت استارتاپ: شتابدهنده سرآمد برای آنکه بتواند به صورت اثربخش به روند فعالیت استارتاپ‌ها نظارت داشته باشد، در هیئت مدیره آنها حضور پیدا می‌کند. بسیاری از استارتاپ‌ها در ابتدای فعالیت خود با آنکه بازار خوبی برای آنها موجود بوده است، با کم‌تجربگی و تصمیمات اشتباه به شکست‌های سنگینی تبدیل می‌شوند. شتابدهنده سرآمد با کمک‌های مدیریتی سعی می‌کند تا هزینه‌های شکست را در این استارتاپ‌ها پایین بیاورد.

ارتباطات و شبکه‌سازی: ایجاد رابطه با سازمان‌ها و ارگان‌ها و بسیاری از کسب‌وکارها برای استارتاپ‌ها امری سخت و مشکل به نظر می‌رسد. اما شتابدهنده سرآمد می‌تواند این ارتباطات را ایجاد و استارتاپ‌ها را به مراکز مورد نظر معرفی نماید.

مشاوره اقتصادی: ارائه مشاوره‌های اقتصادی کسب‌وکار، تهیه بیزنس‌ پلن، بیزینس مدل و طرح‌های توجیهی و امکان‌سنجی از دیگر خدمات شتابدهنده سرآمد خواهد بود. بسیاری از استارتاپ‌ها برای شناخت بهتر بازار و حرکت در مسیر صحیح به این خدمات احتیاج دارند.

مالی و حسابداری: ارائه خدمات حسابداری و تنظیم صورت‌های مالی صحیح برای استارتاپ‌ها به ویژه در زمان جذب سرمایه‌گذار بسیار ضروری است. خدمات حسابداری در شتابدهنده سرآمد به صورت متمرکز به استارتاپ‌ها عرضه خواهد شد.

منابع انسانی: جذب و آموزش نیروهای مورد نیاز استارتاپ‌ها و ایجاد انگیزش و مهارت برای آنها به ویژه در سال‌های ابتدایی شروع فعالیت، از مهم‌ترین خدمات شتابدهنده سرآمد به استارتاپ‌هاست که می‌تواند زمینه‌ساز تسریع رشد و پیشرفت استارتاپ‌ها باشد.